hundvilja

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Har ni gått en kurs eller?!

Av hundvilja - 28 oktober 2011 22:37

På hundrundan nyss så kom en gubbe med sin icke så vänligt inställda jack russel mot oss på cykelbanan. Frank: Håll in din hund och släpp inte fram den till mina, Gubben: åhh vilka fina vovvar och drar inte in flexikopplet. Frank: jag sa släpp inte fram honom. Frank fick backa med Simba som inte gillar andra hanar som är påflugna och gubben blev spydig och sa: Har ni gått en kurs eller och fnös. Jag svarade med vadå kurs? Nej det handlar väl om ömsesidig respekt mellan hundägare. Sen va halva rundan förstörd då jag fick gå halva rundan själv för att få Pingla lugn och i balans igen för den satans gubbjäveln som släppte in sin morrande och gapande hund till vår flock. Trött jag blir.


Sen när hon blivit lugn och lullade med så kom nästa idioti. Ett gäng berusade killar med en rädd amstaff hane lös i släptåg. La Pingla ner på avstånd och väntade till de va i närheten hunden och sa att de skulle hålla hunden så jag kunde gå förbi. Vad är det med folk nu för tiden? Känner mig snart inte trygg när folk som inte reder ut ansvaret och missköter sig som kan bli på min hund och andra hundars bekostnad. Att hundar ska fram och hälsa på varenda främmande hund man möter är för mig en gåta, det är verkligen att förmänskliga hundar och vad jag anser om den saken kan vi ta i ett annat inlägg.

 
 
Kristina

Kristina

1 november 2011 09:54

Hej :) Jag läste din blogg och så glad att se att det är fler som ifrågasätter att hundarna "måste" hälsa på varandra, jag menar vi människor stannar väl inte och pratar med varje människa vi ser?!?! Tack för att finns fler hundägare som kan respekteras :) Mvh / Kristina

http://www.en-ny-dag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hundvilja - 21 oktober 2012 19:20


Tiden har gått fort sedan jag tog över Pingla från hennes andra hem, nu har jag haft henne i 2 år då hon va 1 år fyllda när jag blev med denna omplaceringsvovve. Va mycket tvivel i början då det va så mycket hon hade med sig från sitt förra hem som j...

Av hundvilja - 27 november 2011 18:29

I dag träffades träningsgänget i Ipo-r gruppen för att träna räddningsök på övningsområdet. Blev imponerad av Pinglas motivation, hittade alla tre figgarna även om det va klurigt med vinden som började sätta fart innan stormen som drar över nu. Och j...

Av hundvilja - 22 november 2011 23:02


Stallhundarna  Ragnar och Pingla passar på att ta sig en liten vilopause när det blir tillfälle=).Pingla stormtrivs som stallhund och är helt slut när vi kommer hem då hon tar jobbet som gårdshund på fullaste allvar;). Nu hoppar hon även upp i fönstr...

Av hundvilja - 14 november 2011 20:18


Har inte tränat något på en vecka nu då Pingla varit med mig som stallhund hela dagarna och bara det ger en massa nya intryck och motion. Det ska inte bli för mycket heller av det goda då hon är känslig för nya situationer och behöver vänja sig för a...

Ovido - Quiz & Flashcards